Status på min order? Spårning & Leverans

När dina varor har överlämnats till fraktbolaget mejlar vi dig sändningsnumret och spårningslänken på din e-postadress. Det går också att kolla status och spåra din försändelse här. Troligtvis är din beställning redan på väg.

Har du inte ditt sändningsnummer till hands?

Inga problem! Ange bara din e-postadress och ditt postnummer (leveransadress) för att få fram ditt spårningsnummer.

Aktuell information om leverans, kontaktuppgifter och kundkonto

Just nu får vi många samtal och kötiderna kan bli lite längre an vanligt. Du är välkommen att mejla oss också.
Vi brukar svara inom 48 timmar.

Jag kan inte nå er via telefon

Ibland är det många som ringer så att det kan bli lite kötider här också. Du är välkommen att kontakta oss via mejl om möjligt.
E-post: shop@lantkompaniet.se

Frågor & Svar om beställningar, status och leverans

Varför fungerar spårningslänken inte?
Det kan ta någon dag tills alla försändelser har lämnats över och skannats vid resp. terminal. Först när paketet har registrerats, uppdateras spårningsinformation så att det går att spåra online. Därför kan det ta ytterligare någon dag tills spårningslänken fungerar.

Varför har jag bara fått en del av min beställning?
Då var det troligtvis så att din beställning skickats i flera separata paket. Det kan hända att dessa levereras på olika dagar. Vi skickar ifrån tre olika distributionscentrer. För varenda försändelse vi skickar ut får du ett spårningsnummer.

Hur blir det med leveranstider framöver?
Vi gör vårt bästa att behandla alla beställningar så fort det går. Enligt vad vi vet finns inga större förseningar för tillfället.
Leveranstiden från utskicksdatum: 2- 7 arbetsdagar.
Vid oväntade förseningar eller dröjsmål kontaktar vi dig så fort det går.
Skulle leveransen av din beställning trots alla ansträngningar och jobb ta längre tid än vanligt ber vi om ursäkt och tackar för ditt tålamod och din förståelse.

Vad betyder "kontaktlös" leverans?
Transportören är skyldig att begränsa kontakten med kunderna till ett minimum. Detta kan innebära att budet lämnar din beställning precis utanför dörren, om möjligt. I vissa fall avstår de också från att få en signatur från dig. Om du måste visa upp legitimation för att ta emot eller hämta ut paketet, bör detta också göras på avstånd enligt gällande regler. Var god och se till att vara hemma eller be någon att hämta (lämna fullmakt i så fall), om möjligt.

Vid frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss:

E-post: shop@lantkompaniet.se
Telefon: 08-420 027 89 (mån - fre | kl 9 - 17)

Har du skapat kundkonto på Lantkompaniet.se hittar du bl.a. information om din beställning där. Logga in bara.

Tack för din förståelse i dessa tider.
Var rädd om dig!

Teamet på Lantkompaniet.se